Comunicarea o abilitate în dezvoltare continuă
Cea mai interesantă și paradoxală recomandare din evaluările angajaților la final de an este să-și îmbunătățească comunicarea. ”Mai ai de lucru la comunicare, altfel îți faci treaba bine”.
Greu de dus acest feedback, căci nu e însoțit de recomandări clare și de un perimetru de acționat pus la dispoziție de companie. Comunicarea este doar unul din instrumentele interacțiunii dintre oameni. Într-o organizație, comunicării i se alătură regulamente de ordine interioară, specificul activității, structurarea colaborărilor între colegi și departamente, responsabilitățile pe poziția ocupată, responsabilitățile pe proiect, experiența de lucru, termenele de lucru, clienții externi sau interni, etc
Trainig-urile organizate intern sau cu resurse externe aduc multe elemente utile. Însă a comunica cu folos, cu bucurie, constructiv și în acord cu nevoile tale ai nevoie de timp. Timpul acela din parcursul zilei de muncă, cînd te însoțești cu propriile gînduri, fără furie sau neplăcere. Timpul care nu există adesea pentru răgaz, căci mereu apare o ședință, o sarcină nouă, o complicație de rezolvat ”acum”, un termen depășit ”de mult”, un client supărat, un șef neînțelegător sau un coleg insistent.
Așa că, pentru a-și ajuta oamenii să comunice mai bine, organizațiile ar fi bine să învețe să folosească timpul ca resursă de dezvoltare, nu sub formă de presiune, ci sub formă de spațiu liber de sarcini. Acest timp pentru oameni cînd se află la muncă. Timp să respire. Timp să fie ei. Timp să se descopere. Timp să se conecteze cu ceilalți.
Vă doresc un an 2024 reușit!
@photo credit: portal hr/ google
learningisoursuperpower workplacewellbeing trainingday wellbeing trainingprogram psiholognicoletaradu
Add Comment