”Cea mai mare dificultate pe care o sesizez de ani buni în comunicarea dintre oameni este lipsa ascultării sau citirii cu atenție, căci comunicarea s-a transferat în social media și se face în scris. Oamenii nu răspund, dacă li se cere opinia, la ce sunt invitați să răspundă, ci la ce vor ei să transmită. Oamenii nu citesc cu atenție un text, dar emit opinii despre ceva care nici măcar nu are legătură cu (con)textul. Oamenii nu transmit eficace ce au nevoie să primească sau o fac într-un mod extrem de stângaci și se supără când ceilalți nu se implică.”
”Alternativele utile unor relații interumane umane bazate pe comunicare sunt: înțelegerea, acceptarea, colaborarea, sprijinul, informarea, schimbul de idei. A comunica este o acțiune prin care se transmite un mesaj, se intră în legătură cu cineva. Poate fi unilaterală, devine notificare sau informare, și reciprocă, devine dialog sau dezbatere.”
”Oamenii nu transmit eficace ce au nevoie să primească sau o fac într-un mod extrem de stângaci și se supără când ceilalți nu se implică.”
”Lipsesc deci, din acest tablou câteva elemente specifice comunicării:
- disponibilitatea de a auzi în timp ce se ascultă,
- exercițiul de a se abține la a-și da cu părerea fără consistență,
- formularea concisă, clară a unei idei,
- libertatea de exprimare (aici mă refer strict la mediul care permite liberă exprimare)
- acceptarea opiniilor diferite.”
@photocredit: https://unsplash.com/@robin_rednine